User account

Peter Bexte

Peter Bexte is professor for aesthetics at the Academy of Media Arts in Cologne. From 2005 to 2008 he worked in Potsdam as visiting professor for the history and theory of technical media. In 2000 he curated the central section of the Berlin Millennium Exhibition »Seven Hills. Images and Signs of the 21st Century«. He has a strong interest in early modern science and the history of the epistemic triangle perception/media/image.

Other texts by Peter Bexte for DIAPHANES
Bibliography
  • German
  • 2011
    »Michel Serres«, in: Kathrin Busch und Iris Därmann (Hg.): Bildtheorie aus Frankreich: ein Handbuch, S.362-369, München, Wilhelm Fink
  • 2009
    »Sicht und Einsicht. Zum Topos des blinden Mathematikers«, in: Horst Bredekamp und Wladimir Velminski (Hg.): Mathesis & Graphé. Leonard Euler und die Entfaltung der Wissenssysteme, Berlin, Oldenbourg Akademieverlag
  • 2008
    »Die weggeschnittenen Augenlider des Regulus. Zur verdeckten Antikenrezeption in einem Wort Heinrich von Kleists«, in: Kleist Jahrbuch 2008/2009, S. 254-266, Stuttgart, Metzler
  • 2004
    »Augen wie Blindenhunde. Diderot im Salon«, in: Bildwelten des Wissens. Kunsthistorisches Jahrbuch, Bd. 2,2: Instrumente des Sehens, S.67–75 , Berlin, Verlag
  • 1999
    Blinde Seher. Wahrnehmung von Wahrnehmung in der Kunst des 17. Jahrhunderts , Dresden, Verlag der Kunst
  • art history
  • computer simulation
  • thinking
  • color
  • computer
  • history of science
  • painting
  • aesthetics
  • eye
  • image and imagery
  • chromatics / colour science
  • gaze
  • Goethe
  • artistic practice
  • computer science