User account

Magazine

Content
Hans Block, Moritz Riesewieck . Was wir nicht sehen . . . . . Sina Dell’Anno . Oratio Soluta . . . . . Michael Heitz, Hendrik Rohlf . Umas Gesicht – Thurmans Stimme . . . . . Corona Park, Hub of theWorld . . . . . Barbara Basting . Der Algorithmus und ich 8 . . . . . Charlemagne Rides through Paris . . . . . Behind the Great Firewall . . . . . Michael Heitz . Wong Pings "Who’s the Daddy" . . . . . Sylvia Sasse . Operative Zensur . . . . . I remember . . . . . Johannes Binotto . Shrewing the tame . . . . . Alexander García Düttmann . Kalte Distanz . . . . . Christian Beetz, Hendrik Rohlf . Katalysatoren der Radikalisierung . . . . . Malte Fabian Rauch . Phenomena in Exile . . . . . . Lars von Trier in Conversation with Mehdi Belhaj Kacem & Raphaëlle Milone . . . . . Axel Dielmann . Die Schneiderin . . . . . Ines Kleesattel . Kunst, junge Mädchen und die ästhetische Freiheit untenrum . . . . . Andreas L. Hofbauer . Joch . . . . . Drag-nets . . . . . Artificial and Other Intelligences . . . . . Alexander García Düttmann . Cold Distance . . . . . . Lars von Trier im Gespräch mit Mehdi Belhaj Kacem & Raphaëlle Milone . . . . . Axel Dielmann . The Dressmaker . . . . . Hans Block, Moritz Riesewieck . What we don’t see . . . . . Sina Dell’Anno . Oratio Soluta . . . . . Ines Kleesattel . Art, Girls, and Aesthetic Freedom Down Below . . . . . Michael Heitz . Wong Ping’s "Who’s the Daddy" . . . . . Johannes Binotto . Shrewing the Tame . . . . . Andreas L. Hofbauer . Yoke . . . . . Michael Heitz, Hendrik Rohlf . Uma’s Face—Thurman’s Voice

Magazine Subscription

  • 4 Issues

    Magazine issues + Basic Digital + gift

  • DIAPHANES bag »Shut your eyes and read!«

    gift: DIAPHANES bag »Shut your eyes and read!«

    Cotton bag with long loop handles, bottom and side gusset: 38 x 42 cm, handles 70 cm

  • Our subscriptions include postage and are automatically extended on expiry. You will be informed two weeks prior to renewed deduction at the latest. Subscriptions can be canceled at any time up to 1 week before expiry.

 

We like !
DIAPHANES MAGAZINE No. 5
DIAPHANES MAGAZINE No. 1

 

Wie ein stockfischiger Schnapsrausch

Tina Schulz, 03.07.2017

Kommt ein Polizist zu einem Mann, der beschuldigt wird, seinen kleinen Sohn zu Tode geschüttelt zu haben. Wie ist denn das passiert?, will der Polizist wissen. So!, gibt der Mann...

Kybernetik für alle

Michael Schultze, 03.07.2017

Der Titel ist Programm. Dieses »in der hauptsache von 1962 bis 1967« geschriebene Werk ist nicht nur ein megalomanisch zusammengeclustertes Durchverdauen der bewegenden Theorien der späten 60er Jahre (Linguistik, Kybernetik,...

HER

DJ Helioglobal, 11.04.2017

Andreas L. Hofbauer, René Luckhardt: HER
Wien: Der Konterfei 2015
limitierte Ausgabe, 50 Seiten

 

In einem Onlineforum, das sich mit dem Umzug ins 40 Lichtjahre von uns entfernte Planeten-system...

Other columns

My language
English

Selected content
English

»Ineluctable modality of the visible: at least that if no more, thought through my eyes. Signatures of all things I am here to read, seaspawn and seawrack, the nearing tide, that rusty boot. Snotgreen, bluesilver, rust: coloured signs. Limits of the diaphane. But he adds: in bodies. Then he was aware of them bodies before of them coloured. How? By knocking his sconce against them, sure. Go easy. Bald he was and a millionaire, MAESTRO DI COLOR CHE SANNO. Limit of the diaphane in. Why in? Diaphane, adiaphane. If you can put your five fingers through it it is a gate, if not a door. Shut your eyes and see.


Rhythm begins, you see. I hear. Acatalectic tetrameter of iambs marching. No, agallop: DELINE THE MARE.


Open your eyes now. I will. One moment. Has all vanished since? If I open and am for ever in the black adiaphane. BASTA! I will see if I can see.


See now. There all the time without you: and ever shall be, world without end.«


James Joyce

Editionen